top of page
Happy Friends

Utvikle kjøpesenteret med besøksdata

Fleksible besøkstellingstjenester for kjøpesentre. Uten bindningstid. +30 års erfaring. Det er enkelt med IMAS Group.

finne ut

Antall besøkende

Når og hvor besøkene finner sted

KPI:ER

Besøkstall og data i kjøpesenteret

I mange år har vi jobbet sammen med flere av verdens ledende kjøpesentre. Det har gitt oss verdifull kunnskap når det kommer til optimalisering basert på salgs- og besøksdata.

Enten du vil begynne å bruke besøksdata i dag eller har gjort det i mange år, har vi fleksible løsninger og tjenester som passer dine behov.

Xperio-Dashboard.png

Nøkkeldata for kjøpesentre

Det første trinnet i å kontrollere og forbedre salget i et kjøpesenter er å vite hvor mange besøkende som kommer gjennom dørene. Dette gjøres ved ganske enkelt å installere sensorer på nøye utvalgte steder.

 

I vårt analyseverktøy Xperio kan du da se statistikk og produsere alt fra enkle til avanserte rapporter.

Besøkende trafikk er nøkkelen til å forstå og analysere besøks- og kundeadferd. Her kan du lese om ulike teknikker som brukes i innsamlingen av slike data.

Les mer om fleksibel besøkstelling og fra IMAS og hvordan vi jobber.

Vil du snakke mer med oss? Bestill en demo eller still et spørsmål

Analysetjenester for kjøpesentre

Vi tilbyr et bredt utvalg av data for kjøpesentre, her er noen eksempler du kan samle og analysere i IMAS analyseplattform Xperio.

Count.jpg

Alltid inkludert

Kontroll og vedlikehold

Analyser besøkende som kommer inn/ut. Du trenger denne tjenesten for å få tilgang til Xperio.

Kpi.jpg

KPI

Kjør produktivitetsanalyser på besøk, salg, kunder og mer.

Folj-besokare-varma-och-kalla-zoner.jpg

Sporing

Se hvordan besøkende beveger seg og hvor lenge de blir.

Räkna-vuxna-och-barn.jpg

Demografi

Skille mellom, barn og voksne som kommer inn, menn og kvinner.

Support.jpg

Alltid inkludert

Brukerstøtte

Kontroll og vedlikehold. Vår personlige støtte er alltid inkludert i Xperio.

Xperio-logo-2022.jpg
Image by Alina Shchurova

Tilleggsdata for kjøpesentre

Som du vet beveger besøkende seg på forskjellige måter, men mønstre kan raskt identifiseres. Å ha tilgang til statistisk innsamlet informasjon om bevegelsesmønster og besøkte steder er avgjørende for å kunne tilby besøkende en bedre opplevelse i et kjøpesenter.

Her er noen eksempler på spørsmål som besøkstellerdata kan hjelpe deg med å svare på

  • Hvor mange passerer hver butikk?

  • Hvor mange besøkende konverterer til kunder?

  • Hvordan påvirker nye butikker og kampanjer antall besøkende til kjøpesenteret?

  • Hvordan beveger de seg rundt på kjøpesenteret og hvor lenge oppholder de seg i ulike soner?

  • Hvor stor andel er menn, kvinner, voksne og barn?

Konverteringsrate i kjøpesenteret

Konverteringsrate er en av de viktigste KPIene innen handel og med dette nøkkeltallet vet du hvor stor prosentandel av kjøpesenterets besøkende som faktisk kjøper noe. Å jobbe med konverteringsraten har vist seg å være en svært effektiv metode for produktivitetsøkninger. Gjennom årene har vi sett betydelige inntektsøkninger for butikker og kjøpesentre som jobber med dette.

Konverteringsraten forteller oss hvor mange prosent av besøkende som har gjort et kjøp og hjelper oss å skille mellom antall besøkende og antall betalende kunder.

Her kan du lære om den viktigste terminologien og hvordan du kan beregne KPI-ene når du jobber med detaljhandel og besøksanalyse.

Laptop-Xperio.png
air
Index_Xperio.png

Sammenlign med indekser og mye mer

I Xperio kan du sammenligne butikken med andre butikker i samme kjede, eller sammenligne mot en landindeks og ulike handleområder i din region (forutsetter min. 3 aktører i samme bransje).

Eksempel på rapporter

  • Produktivitetsanalyser

  • Sammenligning

  • Inngangsanalyse

  • Oppholdstid

  • Flest besøk

  • Demografi

  • Capture rate

  • Sanntid

  • Oppmøterapport

  • Varmekart

  • Benchmark

  • Personal- og salgsprognose (planlegging)

  • Avviksrapport

  • Personalets produktivitet

Xperio-logo-2022_White.png
staff-productivity.png

Alt via XPERIO PORTALEN

Via vår webapplikasjon Xperio er det enkelt for brukeren å hente rapporter som viser akkurat dette - per time, dag, uke, måned og år. Det er også lett å se hvilke tider og dager i uken de fleste besøkende kommer til kjøpesenteret. Informasjon om antall besøk og besøksflyt er viktig i forbindelse med etablering av nye butikker og utvikling av eksisterende butikker. 

Følg antall besøkende i realtime

Med vår tjeneste kan brukeren se direkte via nettportalen hvor mange besøkende som er her og nå i kjøpesenteret.

Du kan for eksempel sette en grense og motta varsler når den er nådd. Informasjonen kan vises på skjermer eller du kan bruke stopplys ved inngangene.

Business Owner in Workshop
Happy Friends

Et levende kjøpesenter

Samarbeid er en god vei videre når man skal skape et vellykket og levende kjøpesenter. Du kan for eksempel tilby butikkene rapporter og forbedringsaktiviteter for å øke salget i en butikk.

 

Ved hjelp av data fra besøkstellere blir det enklere å ta beslutninger som gjør at et kjøpesenter kan fortsette å leve.

Digitaliser parkerings-plassen

Vi tilbyr digitale og kostnadseffektive parkeringsløsninger for byer, kommuner. eiendomseiere, kjøpesentre, butikker og parkeringsledelsessektoren.

D50_1407_2.jpg
GDPR.png

Høy pålitelighet og GDPR

Teknologien og tjenestene vi bruker har høy pålitelighet og har blitt grundig testet i mange år. Selvfølgelig er personvern sikret og oppfyller alle kravene i GDPR-lovgivningen. WiFi-teknologien vår er unik og den eneste på markedet som Datatilsynet har godkjent.

NOEN AV VÅRE KUNDER

Vi er heldige å få samarbeide med flere av de beste i bransjen. Her er noen eksempler.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Hos oss kan du kjøpe kundeteller eller få et abonnement med fast månedlig avgift hvor alt er inkludert slik at du enkelt kan gjøre besøksanalyser, uten bindingstid eller oppstartgebyr.

person.png
Xovis besöksräknare_IMAS.png

KONTAKT OSS IDAG

Vi gleder oss til å hjelpe deg. 

bottom of page