Image by Ryoji Iwata

Hvorfor People Counting?

Besøkstelling for nybegynnere og oppdagere

På denne siden bruker vi det engelske begrepet People Counting, så det er det samme som antall besøkende. Vi vil gå gjennom noen grunnleggende ting som er godt å vite når du begynner å telle besøkende og kunder. Vi skal se på et par av de siste mulighetene innen People Counting og også foreslå dybdelesing på siden vår, for eksempel en gratis guide for deg som ønsker å ta besøksregningen og salget til neste nivå i butikken din.

Image by Eirik Skarstein

Hensikten med People Counting

Hovedhensikten med People Counting er å forstå dagens situasjon og prøve å forbedre den. For eksempel, hvis du ikke vet det faktiske antallet besøkende og når de er der, vil du bli tvunget til å spekulere og gjette. «Følelsen min sier meg at det var mange besøkende i dag», «vi har flere kvitteringer, derfor må vi ha hatt flere besøkende», dette kan være sanne utsagn, men kan du bevise det?

People Counting handler om å vite når og under hvilke omstendigheter du får besøk.

Guide: Konverter besøkende til kunder

Besøksstrøm til byer og bygninger

Mulighetene med People Counting

«The sky is the limit», er kanskje et utdatert konsept for noen, men det tror vi ikke når vi snakker om People Counting og alle mulighetene som finnes for varehandel og offentlige aktører som ønsker å skape en bedre besøksopplevelse. Etter hvert som ny teknologi utvikler seg, skapes det raskt nye muligheter for hva du kan måle. I dag kan en butikk, kjøpesenter eller bykjerne dekke alle områder, spore besøkendes bevegelsesmønster, utløse ulike hendelser, for eksempel kan vi bruke AI-teknologi for å vise tilpassede meldinger avhengig av hvem som passerer, f.eks kjønn og alder på den besøkende.

Image by Emily Morter

"Utvikling krever et åpent sinn"

Dette er noe vi lærer på skolen og noe som stadig går igjen når man forsker. Det spiller ingen rolle om du er en fysiker som studerer partikler eller driver en butikk - nøkkelen til langsiktig suksess er en åpen og vitenskapelig tilnærming. Du må være klar over dagens situasjon for å kunne trekke konklusjoner om hvorvidt endringene du gjorde hadde noen effekt. Fikk den siste markedsføringskampanjen flere besøk? Økte antallet kjøp etter hvert som vi økte arbeidsstyrken?

Uansett om du er en avansert bruker eller nybegynner, må den vitenskapelige tilnærmingen alltid være med når du jobber med People Counting. Uansett om informasjonen/dataene du samler inn er "dårlige" eller "bra" for virksomheten din akkurat nå, er den der og vil være nyttig når du tar nye beslutninger.

 

Sjekk ut denne videoen og se noen av alternativene som er tilgjengelige.

Fordeler med People Counting

  • Mål og forbedre virksomheten din med People Counting for å øke kundetilfredsheten og effektiviteten i butikken

  • Spor bevegelsesmønstre, oppholdstid, samtalehastighet osv. for dypere besøksanalyse

  • Når du har relevante data, øker du kvaliteten på beslutningene

Image by tommao wang
Help Center

Hvorfor telle folk med IMAS?

Vi tilbyr People Counting som en tjeneste:​

  • All maskinvare er inkludert i en fast månedlig pris. Vi gir deg den nyeste teknologien og sørger for at alt er satt opp riktig slik at du kan fokusere på din kjernevirksomhet.

  •  Ingen bindingstid, du bestemmer selv når du vil avslutte samarbeidet.

Vi tilbyr alltid

People Counting med personlig service og støtte

Vi jobber i små fleksible team og når support og service er nødvendig, er vårt supportteam der for å hjelpe deg umiddelbart

Støtte på lokalt språket.

Langsiktige relasjoner. Vi har hjulpet bedrifter og institusjoner med å samle besøksanalyser i over 30 år

 

Les mer her.

 

For deg som vil fordype deg: Hvordan beregne og forbedre konverteringsraten

Xperio - IMAS webbportal

For å ta del i informasjonen som besøkstellerne samler inn, må du bruke en eller annen form for analyseverktøy. Vårt eget analyseverktøy heter Xperio og er en nettportal der informasjon fra besøkstellerne eller andre data som du vil bruke blir analysert og presentert på en tydelig måte. Du får tilgang til nettportalen via en nettleser på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen.  

 

PLANLEGG, GJENNOMFØR OG FØLG OPP

Med Xperio investerer du i et verktøy du kan bruke når som helst eller hvor som helst til å analysere, for eksempel bevegelsesmønsteret eller forbruksatferden til dine besøkende - slik at du kan planlegge, implementere og følge opp passende aktiviteter som aldri før.

NOEN AV VÅRE KUNDER

Vi er heldige å få samarbeide med flere av de beste i bransjen. Her er noen eksempler.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Hos oss kan du kjøpe besøksteller eller få et abonnement med fast månedlig avgift hvor alt er inkludert slik at du enkelt kan gjøre besøksanalyser, uten bindingstid eller oppstartgebyr.

person.png
Xovis besöksräknare_IMAS.png

KONTAKT OSS IDAG

Det høres bra ut. Jeg vil komme i kontakt. ​

Internasjonal tilstedeværelse

Med over 30 000 installasjoner og flere hundre kunder spredt over hele Europa og Sørøst-Asia, har vi etablert sterke relasjoner med våre kunder og leverandører. Hovedkontoret for vår nordiske virksomhet er i Sverige, hovedkontoret for Europa i Tyskland og for Sør-Sørøst-Asia i Thailand.

30 000+
INSTALLATIONER