Optimaliser butikker med besøksdata
Fleksible besøkstellingstjenester for butikker. Uten bindningstid. +30 års erfaring. Det er enkelt med IMAS Group.
Besøksdata for butikker
Vi har mer enn 30 års erfaring med å hjelpe butikker med å optimalisere salget ved hjelp av data fra besøksteller og kassasystemer.
Uansett om du vil begynne å måle i dag eller har holdt på i mange år, har vi løsninger og tjenester som passer dine behov.
Besøkende trafikk i butikken
Med vår basistjeneste Count & Comparison finner en butikk ut hvor mange besøkende som går inn og ut gjennom dørene. Besøksdataene presenteres på en skreddersydd og oversiktlig måte per time, du kan blant annet sammenligne mellom ulike tidsintervaller, se sammenhenger mellom værforhold, ferier og mye mer.
Personlig støtte med vedlikehold er alltid inkludert i vår analyseplattform Xperio.
finne ut
Antall besøkende
Når og hvor besøkene finner sted
KPI:ER
Bruk butikkens konverteringsrate
Konverteringsraten anses av mange for å være en av de mest nyttige KPIene for butikker som ønsker å optimalisere driften og til slutt øke fortjenestemarginene. Konverteringsraten er prosentandelen av besøkende som kjøper noe og dermed blir omgjort til kunder. For å finne ut konverteringsraten må vi koble besøksdata med salgsdata.
Xperio er bygget for enkelt å motta ulike typer data, og eksportere det videre til andre plattformer om ønskelig.
Det er også mulig å planlegge personalet direkte i Xperio og forutsi det daglige salget. Les mer om IMAS Staff & Sales Forecasting-verktøyet.
Analyser flere KPIer
I tillegg til å se antall besøk og butikkens konverteringsrate, kan du analysere og måle andre viktige KPIer. Basketsize, capture rate, omsetning og salg per kvadratmeter er noen av nøkkeltallene som du finner i Xperias produktivitetsrapport.
Analysene hjelper butikken med å identifisere avvik for å forbedre besøks- og kundeopplevelsen, med det overordnede målet å øke fortjenestemarginen takket være riktig antall personaltimer og maksimert salg.
Se vår guide "Beregning av KPIer for forhandlere"
Analysetjenester for Retail
Vi tilbyr et bredt utvalg av data for forhandlere, her er noen eksempler du kan samle og analysere i IMAS analyseplattform Xperio.
Alltid inkludert
Alltid inkludert
Kontroll og vedlikehold
KPI
Sporing
Demografi
Brukerstøtte
Analyser besøkende som kommer inn/ut. Du trenger denne tjenesten for å få tilgang til Xperio.
Kjør produktivitetsanalyser på besøk, salg, kunder og mer.
Se hvordan besøkende beveger seg og hvor lenge de blir.
Skille mellom, barn og voksne som kommer inn, menn og kvinner.
Kontroll og vedlikehold. Vår personlige støtte er alltid inkludert i Xperio.
Bevegelsesmønster og oppholdstid
I Xperio kan du også se hvordan besøkende og kunder beveger seg inne i butikken, samt se hvor lenge de oppholder seg i ulike deler av butikken (soner). Dette kan for eksempel brukes til å maksimere skilting, overflate og ommøblering.
Ulike teknikker kan brukes for å samle inn denne typen informasjon. Hvis butikken har et eksisterende WiFi-nettverk fra Cisco, Aruba eller Ruckus, er det en god sjanse for at du kan begynne å samle mobildata gjennom nettverket.
Et annet alternativ er å bruke sensorer inne i butikken for å spore bevegelse og oppholdstid.
Ta kontakt med oss så setter vi sammen et forslag tilpasset deg og butikkens unike forhold.
Sammenlign butikken med indeksen
I Xperio kan du sammenligne butikken med andre butikker i samme kjede, eller sammenligne mot en landindeks og ulike handleområder i din region (forutsetter min. 3 aktører i samme bransje).
Eksempel på rapporter
-
Produktivitetsanalyser
-
Sammenligning
-
Inngangsanalyse
-
Oppholdstid
-
Flest besøk
-
Demografi
-
Capture rate
-
Kø
-
Sanntid
-
Oppmøterapport
-
Varmekart
-
Benchmark
-
Personal- og salgsprognose (planlegging)
-
Avviksrapport
-
Personalets produktivitet
Butikkdemografi
Se hvor mange menn, kvinner, barn og voksne som besøker butikken. Et godt verktøy når du følger opp for eksempel kampanjer eller vil vite hvordan ting ser ut akkurat i butikken din.
Gruppeberegning
Besøkende som beveger seg i grupper er verdifulle å identifisere. Kommer det inn en barnefamilie er det stor sannsynlighet for at ett av familiemedlemmene betaler for hele festen. Hvis du kan identifisere grupper, får du mer presise data.
Se hvor kundene retter oppmerksomheten
Finn ut hvor butikkbesøkende retter blikket. Med denne tjenesten mottar butikken data om prosentandelen av personer som ser på skilt, hyller osv.
Ekskluder personalet
Med denne tjenesten leser sensoren et skilt plassert på butikkpersonalet og utelukker dem dermed fra å telles.
Alt i xperio
I Xperio får du statistiske data i form av tabeller, diagrammer, kart, heat map og nøkkeltall. Systemet er brukervennlig og bygget for å utføre både enkle analyser og avanserte dybdeanalyser.
ÅPEN API
Godt dokumentert API med muligheten til å koble dine egne applikasjoner til å laste ned og sende data til og fra systemet.
Hvordan kan vi hjelpe deg?
Hos oss kan du kjøpe kundeteller eller få et abonnement med fast månedlig avgift hvor alt er inkludert slik at du enkelt kan gjøre besøksanalyser, uten bindingstid eller oppstartgebyr.