GDPR compliance
Location Intelligence
Helt ny kundeinnsikt som tar deg utenfor butikken
Location Intelligence for butikker og eiendomseiere
Dra nytte av en helt ny teknologi og finn ut hvor kundene dine pleier å komme fra, hvor de skal og hvilke steder de besøker på vei til butikken din. Dette verktøyet er noe for deg som ønsker å være et skritt foran konkurrentene når det gjelder markedsinnsikt og kundeatferd.
Med IMAS Location Intelligence tar du del i innsikt basert på såkalt smart maskinlæring. Informasjonen kommer fra mobilsignaler som er slått sammen og anonymisert til statistikk, som du deretter kan gjøre analyser som forbedrer kunnskapen om hvordan kundene dine beveger seg utenfor butikken.
JEG VIL VITE MER, KONTAKT MEG
Teknologien besvarer flere forretningskritiske detaljhandelsspørsmål
1
Lojalitetsanalyse - hvilke butikker besøker kundene mine?
Med teknologien finner du ut kundenes mest populære shoppingsteder. Ta del i informasjon om hvor mange som besøker hvert sted per time, uke og måned.
2
Kampanjemåling utenfor butikken
Mål om utendørs kampanjer driver flere mennesker til butikkene dine. Dette verktøyet gir deg svaret du har lett etter lenge. Ser kundene mine annonsene i byen?
3
Shopper Catchment - er det på tide å gjøre en endring?
Denne teknologien kan oppdage hvor kunder kommer og går. For å ta et eksempel; Hvis to butikker deler de samme kundene, tilhører samme kjede og er i nærheten av hverandre, kan butikkjeden vurdere å flytte en av butikkene. Eller det kan sees på som en fordel å være nær hverandre for ikke å miste kunder til konkurrerende butikker i nærheten.
4
Benchmarketing - hvordan ser konkurransen ut akkurat nå utenfor butikken din?
Når du analyserer data fra stedets beliggenhet, vil du snart begynne å få et godt grep om hvordan konkurransen ser ut utenfor butikken din. Din største rival i dag er kanskje ikke den samme neste uke. Finn ut og hold deg et skritt foran takket være verdifull informasjon.
5
Se populære steder og ruter til butikken
Se hvordan kundene dine beveger seg på vei til butikken, hvilke veier er mest populære? Se også om kundene besøker andre forhandlere før / etter å ha besøkt bestemte destinasjoner, og se hvor ofte de kommer tilbake.
6
Identifiser endringer som har en direkte innvirkning på butikken
Når trender oppdages tidlig, kan strategier tilpasses for å beholde og skaffe kunder. For å ta et eksempel fra Tyskland. Da pandemien brøt ut, kunne stedsteknologien vise at dagligvareforretninger i München reagerte to uker tidligere enn i Frankfurt. Informasjonen viste også at kundene favoriserte butikker der de kunne kjøpe alt de trengte og bare stoppe en gang. Med resultatene i hånden føles det åpenbart, men for øyeblikket kan denne informasjonen være veldig verdifull å ta del av når du trenger å ta raske beslutninger.
Hvordan fungerer teknologien?
En viktig del av denne teknologien er systemets massedatabase, som hovedsakelig kommer fra mobilbrukernes apper via GPS -signaler. De viktigste fordelene med GPS er dens geografiske presisjon, noe som betyr at teknologien kan skille mellom forbipasserende og faktiske butikkbesøkende.
Ved å kombinere forskjellige datakilder, maskinlæring og anonymisering kan vi gi statistisk detaljert, men konfidensiell informasjon om besøkende hvor som helst.
Hvordan teknologi sikrer integritet og GDPR -samsvar
Anonymisering:
Teknologien gir bare anonymisert forbrukerinnsikt for et bestemt område eller sted. Den interne metoden kombinerer aggregering, generalisering og randomiseringsteknikker slik at data forblir private selv om de eksporteres eller avsløres på en eller annen måte.
Aggregering:
Bedrifter mottar kun statistikk på konsernnivå for plasser fra oss. Vi gir ikke publikumsstatistikk for nettsteder som er sjelden besøkt, da dette ville sette personvernet og innsikten i fare.
Samtykke:
Vi samarbeider med partnere som spesialiserer seg på å samle inn GDPR-kompatibelt samtykke fra apper. Nesten alle globale dataselskaper mottar data fra apper basert på samme samtykke og gjennom partnere, noe som gjør det til en industristandard.
Hvordan vi beskytter den enkelte
Anonym innsikt:
Vi bruker anonymiseringsmetoder som en infusjon av syntetiske data. Ved å gjøre det sikrer vi at enkeltpersoner ikke kan identifiseres, selv om et selskap kombinerer datainnsikt med andre data.
Gruppestatistikk:
Selskaper mottar bare statistikk på konsernnivå fra oss, for eksempel besøkte 300 000 mennesker dette supermarkedet forrige måned. Hvis et nettsted sjelden blir besøkt, gir vi ikke statistikk for det.
Hvordan kan vi hjelpe deg?
Hos oss kan du kjøpe kundeteller eller få et abonnement med fast månedlig avgift hvor alt er inkludert slik at du enkelt kan gjøre besøksanalyser, uten bindingstid eller oppstartgebyr.
Internasjonal tilstedeværelse
Med over 30 000 installasjoner og flere hundre kunder spredt over hele Europa og Sørøst-Asia, har vi etablert sterke relasjoner med våre kunder og leverandører. Hovedkontoret for vår nordiske virksomhet er i Sverige, hovedkontoret for Europa i Tyskland og for Sør-Sørøst-Asia i Thailand.