Vilkår for kjøp, betaling og levering Nettbutikk

1. Kjøp informasjon

Ved bestilling inngås en avtale om kjøp når du velger å bekrefte kjøpet i kassen. En automatisk ordrebekreftelse vil da bli sendt til din registrerte e -postadresse. Bestilte produkter forblir eiendommen til IMAS til de er fullt betalt.  

 

Bestillingen din blir sendt fra vårt sentrallager i Ljungskile. Endringer og tillegg må gjøres før bestillingen din blir behandlet og sendt fra oss. Hvis du oppdager feil i bestillingen din, er det derfor viktig at du kontakter oss umiddelbart for å endre bestillingen hvis mulig.

 

Ved åpenbare feil (f.eks. feil pris, trykkfeil osv.) forbeholder vi oss retten til å rette feilen etterpå. Hvis du ikke er fornøyd med vår korreksjon, har du selvfølgelig rett til å kansellere bestillingen. Vi forbeholder oss også retten til ikke å foreta en ordre i tilfeller der produktet er utsolgt, hvis maksimumsantallet per kunde er overskredet eller ved tekniske feil.

 

2. Priser og betalingsmåter

Alle priser er oppgitt eksklusiv moms, avhengig av hvordan du har valgt å vise dem. Eventuelle avgifter for frakt og betalingsmetoder kan gjelde, som i slike tilfeller oppgis i kassen. Etter at en ordre er bekreftet, kan prisen bare endres på grunn av omstendigheter som vi ikke har kontroll over (f.eks. krig, naturkatastrofer, etc.) og ved åpenbare unøyaktigheter i den oppgitte prisen.

 

Vi tilbyr følgende betalingsalternativer:

 

Kortbetaling - Gjør kjøpet ditt med Stripe (VISA, Mastercard, Maestro og American Express). Etter at du har bekreftet kjøpet i kassen, må du angi kortinformasjon for å fullføre betalingen. Transaksjonen skjer med SSL -kryptering, noe som betyr at ingen uautorisert person kan se informasjonen din.

Bedriftsfaktura - Med en fakturakonto får du en stående kreditt hos IMAS og kan enkelt gjøre kjøp på faktura via nettstedet, e -post, telefon. Ved forsinket betaling betales forsinkelsesrente på utestående beløp på åtte (8)%.  Betalingsbetingelser er ti (10) dager netto med mindre annet er avtalt.

 

3. Leveringsinformasjon

Leveringstiden for varer på lager er 5-7 dager. Varer som ikke er på lager, men må bestilles fra leverandøren, har lengre leveringstid.

Hvis det bestilte produktet er utsolgt, forbeholder vi oss retten til å sende et tilsvarende produkt. Dette gjelder for eksempel tilbehør som kabling osv. Hvis du ikke er fornøyd med erstatningsproduktet, har du full returrett, uten ekstra kostnad.

Skulle noen av produktene du bestilte ha en vesentlig lengre leveringstid enn andre produkter på bestillingen, kan vi i noen tilfeller dele ordren. Da trenger du aldri å betale mer enn den opprinnelige fraktkostnaden.

Vi bærer transportrisikoen når vi sender noe til deg, noe som betyr at vi erstatter deg gratis med en ny vare ved forsendelsesskade eller tap av forsendelse. Ved retur til oss bærer du som kunde transportrisikoen.

For ikke-utløste pakker med en produktverdi på mindre enn 500 NOK, fakturerer vi 195 NOK, for ikke-utløste pakker med en produktverdi på mer enn 500 NOK, fakturerer vi 395 NOK for å dekke påløpte kostnader. Husk derfor alltid å hente bestillingene dine innen 14 dager etter at pakken kom til poststedet.

Vi tilbyr følgende fraktalternativer:

Letter / Item letter - For bestillinger med mindre vekt og volum. Bestillingen blir levert direkte til din postkasse eller postkasse. Hvis varen er for voluminøs, vil postbudet enten ringe eller legge igjen et varsel slik at du kan hente leveransen hos nærmeste postagent.

 

Agentleveranse - Bestillingen din blir levert til selskapets nærmeste postagent. Du vil motta et varsel enten via SMS eller ettermelding. Vi anbefaler at du fyller ut mobilnummeret ditt for SMS -varsel i kassen for kortest mulig leveringstid. Budgiveren må ha gyldig legitimasjon for å kunne løse inn pakken. En postpakke forblir hos postagenten i 14 dager fra ankomstdagen.

Firmapakke - Levering skjer til den registrerte firmaadressen på hverdager mellom 08.00-18.00. Det gis ingen varsling før. Hvis det ikke er noen på stedet som kan motta leveransen, gis det et varsel og forsendelsen kan deretter hentes hos PostNords representant.

Bud- Tyngre og større varer / bestillinger leveres med bud, som foregår på selskapets adresse på gateplan på hverdager i løpet av dagen (08-17). Tidene kan variere avhengig av leveringssted. For mer informasjon, kontakt PostNord på nummer 98709300. PostNord vil kontakte deg for riktig leveringsdato og omtrentlig tid. Husk derfor å registrere et passende telefonnummer som PostNord kan nå deg i løpet av dagen. Hvis du skulle gå glipp av den bestilte tiden, kan du kontakte PostNord på 98709300 for å finne en ny leveringsdato. PostNord har da rett til å belaste deg for påløpte kostnader. For spesielle forhold, se postnord.no

 

4. Transportskader

Hvis produktet er skadet under forsendelse på leveringstidspunktet, ber vi deg om å rapportere det til oss umiddelbart. Synlig skade må rapporteres senest 3 dager etter mottak og skjult forsendelsesskade innen 7 dager. Hvis du oppdager en skade på kartongen på leveringstidspunktet, kan du nekte å motta varene forutsatt at du ikke har hatt tid til å bekrefte mottak. For at klagen mot PostNord skal håndteres riktig, må du lagre emballasjen, adresselappet og eventuell pall som fulgte med den fraktskadede forsendelsen.

 

Force majeure

IMAS er ikke ansvarlig for skader eller forsinkelser på grunn av rettshåndhevelse, regjeringstiltak, mobilisering, krig, beslag, valutabegrensninger, systemfeil, feil eller restriksjoner på leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller andre lignende omstendigheter som enten hindrer eller har hindret IMAS til oppfyllelse i en slik grad at det bare kan skje til en unormalt høy pris.

 

5. Garanti *

IMAS gir 1 års garanti til bedriftskunder. I tilfeller der produsenten gir lengre garanti, tilbys du selvfølgelig samme garantilengde. Forbruksvarer og tilbehør som kabler, kontakter og ladere følger produsentens garanti, som kan være kortere enn ett år.

 

Garantien gjelder feil som oppstår i løpet av garantiperioden. Garantien gjelder ikke for feil som oppstår under eller etter din egen endring av produktets funksjon og utseende, for eksempel ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet.

Merk! Klageretten gjelder ikke for oppkjøp av selskaper.

 

Teknisk hjelp

For teknisk støtte har IMAS rett til å henvise kunden til et tredjeparts betalingsstøtteselskap eller til den respektive produktprodusenten. Vær oppmerksom på at støtten kan være på engelsk for noen produsenter og kun via kontakt via e-post eller nettsted.

* I tilfelle en separat signert avtale med garantibetingelser, gjelder tolkning.

 

6. Åpne kjøp og retur *

Vi tilbyr selskaper 10 dagers åpent kjøp for uåpnet emballasje.

Åpent kjøp gjelder ikke for bestilte varer som ikke er inkludert i det vanlige sortimentet.

Tilbakekjøp / retur brukes ikke uten godkjenning fra IMAS. Hvis du ønsker å bruke åpent kjøp, vennligst gi oss beskjed så snart som mulig.

 

Hvordan returnerer jeg varen min?

Kontakt oss og gi oss beskjed om at du har tenkt å returnere. Når du bruker et åpent kjøp, er du som kunde ansvarlig for returfrakt. Andre kostnader, for eksempel kostnaden for varen og forsendelse fra oss til deg, blir ikke refundert. IMAS vil ikke løse inn pakker mot kontanter ved levering. Vi anbefaler at du returnerer forsendelsen på en måte som gjør at forsendelsen kommer til vår returadresse.

 

Returadresse:

IMAS Group Norway AS

Dynamitveien 11

1400 Ski, Norge

 

7. Programvare

Kunden mottar ingen annen rett enn den som følger med lisensene eller spesielle vilkårene som følger med hver programvare. Programvaren kan bare brukes i samsvar med vilkårene i de medfølgende lisensvilkårene.

* Ved særskilt signert avtale med vilkår om åpent kjøp og retur gjelder dette med tolkningsprioritet.

 

8. Hemmelighold

Personvern, personlig informasjon og markedsføring.

Når du handler hos oss, oppgir du personopplysninger som navn, adresse, e -postadresse, telefonnummer og i noen tilfeller også organisasjonsnummer. Vi trenger denne informasjonen for å levere produktet til deg, men også for å håndtere garantispørsmål eller forsikring. Organisasjonsnummer kreves for all kredittinformasjon og når du tegner forsikring. Vi er ansvarlig for personopplysninger, IMAS Group Norway AS 953 263 866, IMAS Group Norway AS Dynamitveien 11, 1400 Ski, Norge, som behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven (1998: 204). Behandlingen av informasjonen (inkludert, hvor det er aktuelt, organisasjonsnummer) kan utføres av oss eller av en av våre partnere. Formålet med denne behandlingen er å kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde, informere om tilbud og nyheter. Personopplysningene behandles også innenfor rammen av markeds- og kundeanalyser, som danner grunnlaget for markedsføring, metode og forretningsutvikling, og for å oppfylle det som kreves av oss ved lov. Ved å godta våre kjøpsbetingelser godtar du å bli kontaktet av oss for markedsføringsformål. Kontakt kan skje via e -post, SMS, post eller på andre måter. IMAS streber etter å tilby deg som kunde bedre og mer personlige tilbud. Dette betyr at vi kan bruke spesielle kriterier som grunnlag for markedsføring, for eksempel kjøpsstørrelse, kjøpshyppighet, kjøp av et bestemt utvalg eller en vare, kjøp i en bestemt salgskanal, etc. Vi kan også supplere kundeinformasjon for å tilby god kundebehandling. For å opprettholde et godt servicenivå overfor deg som kunde, dokumenterer vi all kundekommunikasjon. Du har rett til å få tilgang til denne informasjonen på forespørsel. Skulle informasjonen vise seg å være feil, ufullstendig eller på annen måte irrelevant, er det vårt ansvar å iverksette tiltak. Som kunde kan du motsette deg at informasjonen din blir brukt til markedsføringsformål, der IMAS forplikter seg til å innføre en såkalt reklamebarriere. Melding om annonseblokkering er laget for støtte.

 

9. Kontakt og annen informasjon.

Lenker på imas.no lar deg forlate imas -serveren. De tilknyttede nettstedene kontrolleres ikke av oss, og imas bærer dermed ikke noe ansvar for innholdet på disse nettstedene.