For andre år på rad har Göteborgsvarvet fått hjelp av IMAS Group til å samle inn besøksdata for sitt besøks- og utstillingsområde Göteborgsvarvet Expo. Christofer Niklasson ved Göteborgsvarvet forteller her om hvordan konkurransen og utstillerne på stedet bruker besøksdata for å kunne effektivisere arbeidet.
I mai måned deltok over 50.000 løpere i årets utgave av Göteborg-runden. I tillegg til stor publikumsfest i havnebyen Gøteborg er det et av verdens største halvmaraton målt i antall deltakere. Med så mange mennesker på farten, har Göteborg Shipyard valgt å samle inn besøksdata for å effektivisere arbeid og planlegging.
Besøksdata er viktig både for arrangør og utstillere
Christofer forteller oss at både konkurransen og dens utstillere uten besøksdata har en tendens til å bemanne omtrent som tidligere år, men med statistikken for hånden blir det tydelig når og hvor endringer må gjøres.
«For oss er besøksdata et veldig viktig grunnlag. Vi ser for eksempel på besøksstrømmen til utleveringen av nummerskiltene, og kan med den informasjonen planlegge bemanningen vår for det kommende året mer effektivt».
– For våre utstillere gir det også stor merverdi å ha tilgang til besøksdataene, både i planleggingsarbeidet og for fortsatte investeringer ved Gøteborgsverftet, sier Christofer.
Når det gjelder sikkerhet, gir besøksdataene også stor verdi for arrangøren ettersom den vet nøyaktig hvor mange personer som oppholder seg inne i området.
Et vellykket samarbeid
Etter to år med IMAS kan Christofer oppsummere samarbeidet med IMAS som vellykket.
«Vi får besøksdataene og den hjelpen vi trenger, så jeg kan bare si at det fungerer utmerket med IMAS», avslutter Christofer.
Om IMAS Group:
IMAS Group er en ledende leverandør av løsninger for innsamling og analyse av besøksdata. Vi hjelper bedrifter med å samle inn, analysere og tolke data for å optimalisere driften og forbedre opplevelsen. Drevet av innovasjon og kundetilfredshet, leverer IMAS Group løsninger som fremmer vekst og suksess.
Comentarios