top of page
Forfatterens bildeHjalmar Brage

Optimaliser butikker, turisme og kollektivtransport med besøksdata

Ønsker du å optimalisere bedriftens resultater og få et konkurransefortrinn? I så fall kan besøksdata være nøkkelen til suksess. I dette innlegget skal vi utforske noen virkelige eksempler på hvordan noen av våre brukere har brukt besøks- og salgsdata for å optimalisere virksomheten sin, samt noen viktige tips for effektivt å jobbe med besøksdata.


Eksempler på besøksdata i det virkelige liv

Detaljhandel: Besøksdata har blitt en game-changer for forhandlere som ønsker å optimere butikkytelsen. For eksempel bruker en norsk butikkjede besøks- og salgsdata for automatisk å forutsi antall personaltimer som kreves, noe som resulterer i reduserte personalkostnader og økt salg.


Turisme: Besøksdata er verdifulle for reiselivsnæringen. En av våre kunder har ansvar for at byen får flere kjøpende turister. For å lykkes identifiserer de hvilke områder som er mest populære blant turister og bruker informasjonen til å målrette markedsføringskampanjer samtidig som de forbedrer turistopplevelsen i disse områdene. Det er ikke uvanlig at kjøpekraften øker med 20 % i målområdene.


Transport: Besøksdata kan også brukes til å optimalisere transportnettverk. En av våre brukere bruker besøksdata for å identifisere hvilke bussholdeplasser som brukes mest, ved hjelp av informasjonen kan de justere sine bussruter og rutetider, og dermed redusere ventetiden og forbedre kundetilfredsheten.


Nyttige leksjoner og tips når du bruker besøksdata

Kvalitet er viktig: Det er viktig å bruke pålitelige data for å kunne bruke dem på best mulig måte. Maskinvaren og programvaren som brukes til å samle inn informasjonen må være pålitelig og enkel å bruke. Det er også viktig å huske at det kan være begrensninger i dataene som du bør være oppmerksom på.


Helheten er viktig: Trafikktellerdata er mest nyttig når de kombineres med andre datakilder, for eksempel salgsdata, værdata eller demografiske data. Dette kan hjelpe deg med å identifisere mønstre og trender som ikke er synlige hvis du kun samler inn informasjon fra besøkstellere.


Besøksdata er et verdifullt verktøy for detaljhandel, reiselivsnæring og offentlig transport for å forbedre kunde- og besøksopplevelsen. Ved å bruke informasjon fra pålitelige kilder og kombinere den med andre datakilder, får du verdifull innsikt i kunde- og besøksatferd. Datadrevet beslutningstaking vil fortsette å vokse og besøksdata vil spille en stadig viktigere rolle for å hjelpe virksomheter og operasjoner med å lykkes!


Om IMAS Group


Vi har specialiseret os i at hjælpe butikker, virksomheder og offentlige institutioner med effektivt at indsamle besøgsdata for at kunne træffe datadrevne beslutninger. Oplysningerne indsamles blandt andet ved hjælp af besøgstællere, Wi-Fi-netværk, kasseapparat og forretningssystemer og er i overensstemmelse med GDPR.


Kontakt os, hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at indsamle besøgsdata.


Comentarios


bottom of page