Inflasjon og usikkerhet rundt økonomien vil trolig fortsette å påvirke oss i 2023. Men det sies vanligvis at tøffere tider gir næring til kreativitet, man blir tvunget til å prøve nye måter og de som gjør det best vil bli belønnet.
Her går vi gjennom hvorfor besøksdata vil være et viktig verktøy både for organisasjoner og forhandlere i 2023.
I denne teksten
Hvordan besøksdata kan hjelpe bedrifter og organisasjoner under en lavkonjunktur
Fellesnevner for alle som samler inn besøksdata
Høyere innsats i 2023
Boom eller resesjon det spiller ingen rolle, vårt budskap til markedet og potensielle brukere er fortsatt det samme; informasjon hjelper deg å ta bedre beslutninger.
Forskjellen er at innsatsen er større under en resesjon fordi kjøpekraften er mindre, ut fra det synspunktet kan man argumentere for at behovet for pålitelige data er større før 2023 sammenlignet med fjoråret.
Besøksdata vil gi en sterkere posisjon
Så hvordan lykkes du i en lavkonjunktur? Ja, du kan redusere kostnadene, men samtidig vil du ikke gå glipp av potensielle salg, det kan også være at du må tiltrekke deg flere potensielle kunder, eller du må øke salget blant din nåværende kundebase.
Poenget vårt her er sikkert slik du forstår at besøks- og salgsdata er de viktigste verktøyene når du skal bestemme strategi. Finn ut nøyaktig hvordan besøkstrafikken og salget ser ut, hvis det mangler data, sørg for å samle inn. Det er aldri for sent.
De som bruker denne informasjonen og tilnærmingen kontinuerlig vil ha en fordel i forhold til konkurrenter som ikke bruker den så ofte.
Forstå den nåværende situasjonen
For forhandlere er det for eksempel viktig å holde styr på når besøkene finner sted slik at personalressursene brukes til rett tid, alle ønsker å ha så høy konverteringsrate som mulig men samtidig ikke bruke for mange ansatte timer.
Hvis du er ansvarlig for et bysentrum eller et kjøpesenter, må du vite om du gjør de rette tingene for å tiltrekke deg besøkende dit, du vil også vite hvor besøkende beveger seg og finne ut deres demografi for å øke opplevelsen og nå en mer målrettet publikum.
Bygninger og kontorlokaler må optimalisere leienivået basert på trafikk. Det er også et enormt potensial for å optimalisere energiforbruket i bygninger og kjøpesentre ved å kombinere besøksdata og data fra sensorer som måler luftkvalitet.
Fordeler med å bruke besøksdata i 2023
Fellesnevneren for alle er behovet for å forstå dagens situasjon for å kunne ta faktabaserte beslutninger. Bedrifter og organisasjoner som jevnlig bruker informasjon fra sensorer og kasseapparater vil sitte i førersetet i 2023.
Økt konkurranse og mindre kjøpekraft øker behovet for å finne mer effektive måter å gjøre ting på
Med besøksdata kan du identifisere avvik og spørre hva som forårsaket dem
Prøv og gjør feil, finn ut hva som fungerer og ikke. Denne tankegangen har alltid vist seg vellykket.
Vi mener data fra besøkstellesystemer og kasseapparater er essensielle verktøy som trengs for å lykkes i 2023.
Oppsummert
Med besøks- og salgsdata kan vi bruke statistisk innsamlet informasjon og ta bedre beslutninger. Hvis du for eksempel ønsker å øke antall besøkende eller kunder og ønsker å lykkes med å gjenta det, må du forstå hva som forårsaket endringene. Det er her besøkende og salgsdata virkelig fungerer som verdifulle verktøy.
Hvis du synes dette er interessant
Les mer i vår guide "hvordan konvertere besøkende til kunder"
Les mer om hvordan byer kan bruke besøksdata for å forbedre byen
Les mer om hvordan butikker kan bruke besøksdata til å øke salget og redusere kostnadene
Finn ut hvordan bygninger kan optimalisere leienivåene
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi er klare til å gi deg besøksdata.
Comments