top of page
Forfatterens bildeHjalmar Brage

IMAS Group samarbeider med Deutsche Telekom - tar besøksdata til neste nivå

Gjennom partnerskapet med Deutsche Telekom er IMAS Group klar til å ta innsamlingen av besøksdata til neste nivå. Takket være en kombinasjon av sensorer, WiFi, radar og telekomdata styrker IMAS Group sitt tilbud og muliggjør mer nøyaktig sporing av besøksflyt for enda dypere shopping-, turisme- og trafikkanalyser.

IMAS har i flere år levert sanntidsdata om antall besøkende, besøksdemografi, flyt og oppholdstid. Med dette partnerskapet får kjøpesentre, forhandlere og byer tilgang til besøksanalyser som gir svar til unike besøkende, hvor de kom fra og hvor langt de reiste.


"Å spore besøksstrømmer har aldri vært mer nøyaktig og enkelt," sier Susanne Neumann, leder av IMAS Group i Tyskland. "Vårt samarbeid med Deutsche Telekom gjør oss i stand til å tilby et bredt sett av datakombinasjoner, som gir brukere tilgang til å overvåke besøkende og trafikkbevegelser på en effektiv måte."


"I samarbeid med IMAS Group tar vi avansert besøksanalyse til et nytt nivå," sier Tino Bliesener, Squad Lead Data Products & Motion Data hos Deutsche Telekom.


"Ved å kombinere allerede tilgjengelige besøksanalysemetoder med Deutsche Telekoms anonymiserte telekomdata og IMAS' intelligente analyseverktøy, kan vi tilby en annen dimensjon når vi analyserer besøksatferd og bevegelsesmønstre. Sammen gjør vi det mulig for bedrifter og byer å ta datadrevne beslutninger, optimalisere prosesser og forbedre kundeservicen.


Våre løsninger er rettet mot et bredt spekter av bransjer, inkludert detaljhandel, kollektivtransport og reiseliv. Vi er glade for å tilby brukerne våre dette nye nivået av presisjon og effektivitet."


Forbedret analyse for byer og detaljhandel

I tillegg til å samle inn data om antall besøkende, kan byer og forhandlere generere analyserapporter som gir innsikt i unike besøkende, deres kjøpekraft og hvor langt de reiste for å besøke et sted. Med de nye bevegelsesdataene kan man også dele sine besøkende inn i ulike kategorier som dagsturister, overnattende, avganger, pendlere og innbyggere, noe som hjelper byene med å optimalisere reiselivsnæringen, planlegge større arrangementer og forbedre kollektivtransporten.


Integrering av bevegelsesdata i IMAS avanserte besøkstelesystem

Deutsche Telekoms bevegelsesdata gir brukere tilgang til analyser ved hjelp av anonymiserte data hentet fra mobilnettverket, og gir verdifull innsikt i massebevegelsesmønstre.


Takket være kombinasjonen av data som samles inn, kan IMAS-brukere få tilgang til et bredt spekter av nøkkel ytelsesindikatorer (KPI er), som letter datadrevet beslutningstaking med sikte på å forbedre besøkende og kundeopplevelsen.


Om IMAS Group:

IMAS Group er en ledende leverandør av løsninger for innsamling og analyse av besøksdata. Vi hjelper bedrifter med å samle inn, analysere og tolke data for å optimalisere driften og forbedre opplevelsen. Drevet av innovasjon og kundetilfredshet, leverer IMAS Group løsninger som fremmer vekst og suksess.

コメント


bottom of page