top of page

Hvorfor er det viktig å vite besøksfrekvensen din og hva gjør du med alle dataene?

I dette blogginnlegget vil vi forklare hvorfor for eksempel bysentre, butikker og kjøpesentre bør vite besøksfrekvensen og hvorfor det er en god idé å kombinere denne informasjonen med salgsdata.

Interessen for å samle informasjon om besøkstrafikk har økt betydelig de siste 30 årene. Da vi i IMAS begynte å telle besøkende og kunder på 1990-tallet, var radarsensorer den nyeste teknologien på markedet. I dag ser vi flere nye teknologier og oppdateringer på markedet hvert år, som WiFi-teknologi og kamerasensorer med AI-intelligens.


Grunnleggende om besøksfrekvens forblir de samme

Uansett hvilken teknikk som brukes, forblir det grunnleggende å beregne besøksraten. Antall personer som går inn og ut av butikken, bygningen eller gaten telles. Informasjonen samles inn og via et analyseverktøy, for eksempel IMAS analyseportalen Xperio, kan du få en enkel oversikt over antall besøkende og hvordan besøksfrekvensen endrer seg over tid.


Besøksfrekvens angir hvor ofte en besøkende besøker en butikk eller nettside per minutt, time, dag og år.


Forutsi besøksraten din med høy sannsynlighet

Med disse dataene kan du begynne å analysere besøkstrafikken. Snart vil du med stor sannsynlighet kunne forutsi hvor mye trafikk butikken vil ha hver dag.


Prognose Konverteringsrate i butikken

Har du i tillegg salgstallene fra kasseapparatene, kan du nå bruke den innsamlede informasjonen til å prognostisere salg og konverteringsrate i butikken.


Bruk besøksfrekvens og besøksdata i hverdagen

Lær mer om hvordan verktøyene våre kan hjelpe deg med å optimalisere besøksopplevelsen, analysere bevegelsesmønstre, kombinere salgs- og besøksdata, forstå demografi og ta datadrevne beslutninger. Du kan også kontakte oss direkte her for å finne ut mer.


Hvordan ta kontroll over salget i butikk - en trinn-for-trinn-guide for detaljhandel

Hva gjør vi når vi kjenner besøks- og konverteringsraten vår? Hvordan forbedrer vi salgsinnsatsen? Les mer om å konvertere besøkende til kjøpende kunder i vår guide for forhandlere.


Hvordan beregne KPIer i detaljhandel og besøksanalyse

Her går vi gjennom de viktigste begrepene og forklarer hvordan man kan beregne KPIer som brukes når man jobber med detaljhandel og besøksanalyse.


Komentáře


bottom of page