High Chaparral bruker salgs- og besøksdata for bedre skemalægning

Oppdatert: 24. aug.

Den legendarisk nöjesparken High Chaparral kommer til å bruke IMAS besøkstellingssystem for å øke kundevidden: "Vi vil at våre gjester skal oppleva parken så meget som mulig og salg- og besøksdata er viktige for å oppnå suksess med dette", sier VD Mathias Bergendahl.

For et år seden åpnet High Chaparral ny opplevelsesbutikk på cirka 1000 kvadratmeter. Konseptet ble umiddelbart en suksess; men det er et problem, hvor har gjestene ventet lenge?


– Ingen vil stå i kö. Vi vil at våre gjester skal oppleve vild vest så mye som mulig når de besøker oss, sier Mathias.


For å løse problemet har man i år utvidet antall kassaapparater fra 10 til 20 samt man kommer til å bruke salgs- og besøksdata for å effektivisere personalets timeplaner.


– Vi tror å kombinere besøk- og salgsdata er den smarteste måten å oppnå dette på. Vi kommer til å bruke antall kvitteringer og antall besøkende for å gjøre prognoser som hjelper oss med å lage en bedre arbeidsplan, forklarer Mathias.


Lærdom fra pandemien: finne rett kapasitetsnivå

Det finnes ingen begrensning for antall besøkende i Sverige, men fornøyelsesparken kommer også til å begrense antall gjester.


– Under pandemien lærde vi oss blant annet at kundetilfredshet øker når det var færre gjester i parken. Det går om å finne sin kapasitet for å kunne betjene dine gjester.


Om High Chaparral

High Chaparral er en fornøyelsespark innrettet på amerikansk vestern med cirka 175 000 besøkende pr. år. Parken ligger i nærheten av Värnamo, Sverige.


Sjekk ut vårt nye personalplanleggingsverktøy

IMAS Staff & Sales Forecasting prognoser og optimerer butikken ved å kombinere besøks- og salgsdata, alt for at butikken skal yte optimalt. Verktøyet planlegger automatisk basert på butikkens planlagte salg og antall besøk (kundeteller) .