top of page
Forfatterens bildeHjalmar Brage

Fra magefølelse til datadrevne beslutninger: Torben Aksel Sørensen viser vei til kundeinnsikt, utvikling og økt inntjening

I den dynamiske detaljhandelsverdenen kan enhver beslutning være svært viktig. Mange ganger får imidlertid magefølelsen ligge til grunn for beslutninger, og statistisk innsamlet informasjon blir oversett. I en tid hvor data er den ultimate ressursen, kan det å ta beslutninger basert på forutsetninger koste mer enn vi er klar over.

Torben Aksel Sørensen er Country Manager IMAS Group Denmark.

Kontanter er konge - men data er gull

Det sies ofte at «Cash is king» i detaljhandelen, men data er gull og nøkkelen til å utnytte potensialet i butikker. Forskjellen på lav og vellykket helgeomsetning ligger også i muligheten til å samle inn og bruke f.eks. besøksdata. Tenk deg at du ikke bare har informasjonen om hva du har solgt i butikken din og hvor mange som har besøkt deg, men nå også ser alle de potensielle mulighetene du har gått glipp av.


IMAS Group sine datadrevne løsninger

Hos IMAS Group forstår vi det grunnleggende innen detaljhandel fordi det er der vi selv kommer fra. Vi tilbyr skalerbare og tilpassede løsninger som er tilpasset butikkens/senterets unike behov og ønsker, og til og med til en overkommelig pris. Målet vårt er å gi din bedrift tilgang til data som eliminerer unnskyldninger for dårlig ytelse og gir datadrevet beslutningstaking og strategi.


Hvorfor bør du velge IMAS?


  • Skreddersydde og skalerbare løsninger: Våre løsninger er designet for å kunne tilpasses de spesifikke kravene til butikken/senteret, noe som sikrer maksimal verdi for investeringen din – også i fremtiden.

  • Evalueringskompetanse: Har du allerede en løsning på plass? La oss vurdere det sammen. Vi kan ofte konvertere eksisterende utstyr og historiske data, og dermed bevare viktig informasjon og beslutningsgrunnlaget uten å kreve store nyinvesteringer.

  • Konsekvente oppdateringer: I en dynamisk detaljhandel er oppdaterte og nøyaktige data av største betydning. Vi mener at for eksempel kjøpesentre jevnlig bør gi besøksdata og andre data til leietakere. Felles innsikt skaper viktig åpenhet og et felles grunnlag for strategi og fremtidig utvikling og aktiviteter.

  • Omfattende innsikt: Det handler ikke bare om å forstå hvor mange som kommer inn gjennom bestemte innganger. Våre løsninger går et steg videre innen kundeflyt, adferd, butikkmiks, nøkkeltall og mye mer.


  • Dine data, din kraft: Tiden er inne for detaljhandel og kjøpesentre til å ta neste steg med data og begynne å ta beslutninger støttet av innsamlet data. Våre løsninger gir mer enn bare innsikt i antall besøkende og kunder; de lar deg optimalisere tilbud, planlegge aktiviteter og formulere datadrevne forretningsstrategier.


La oss starte en samtale

Hvis du har kommet så langt, la oss snakke. Kontakt oss så kan vi enten bestille et online eller et fysisk møte for en innledende dialog, en befaring av din lokasjon og et personlig løsningsforslag.


I detaljhandel kan kontanter være kongen, men data er nøkkelen til å frigjøre det fulle potensialet. Bli med på reisen for å sikre at data brukes som grunnlag for alle viktige beslutninger.


Torben Aksel Sørensen


Utforsk mulighetene på vår nettside eller kontakt oss direkte.

Comments


bottom of page