I dette intervjuet forklarer Christine Glasow hos eiendomsselskapet Kintyre hvordan Seemaxx Outlet Center i Bodensee, Tyskland bruker besøksdata samlet inn ved hjelp av IMAS Group. Takket være installering av kundetellere ved alle butikkinnganger, har Seemaxx forbedret kommunikasjonen med leietakere og skapt en dypere forståelse for hvordan hver enkelt butikk presterer. I tillegg har integreringen av daglige nøkkeltall, som omsetning og antall transaksjoner, i IMAS-analyseplattformen Xperio strømlinjeformet prosessene deres og sparer dem for flere timer per uke.
Les om hvordan Seemaxx bruker den innsamlede informasjonen til å forbedre kundeopplevelser og kjøpesentereffektivitet.
Hvordan besøksdata endrer kjøpesenterets kommunikasjon med leietakere
Christine Glasow har rollen som senterleder i Seemaxx og hun forteller at Seemaxx de første 15 årene kun var avhengig av å samle inn besøksdata ved hovedinngangene. Men i 2023 ble det en endring i den saken da senteret valgte å sette opp besøkstellere ved alle butikkinnganger. Dette betyr at du nå kan benytte deg av informasjon som tidligere var utilgjengelig.
– Informasjonen om hvordan hver enkelt butikk bidrar til det totale senterbesøket er avgjørende for kommunikasjonen med leietakerne og gjør at vi kan evaluere våre leietakeres prestasjoner og effektivt identifisere personal- eller serviceproblemer i butikkene, sier Christine.
Gir leietakere tilgang til alle data
For Seemaxx er engasjement, åpenhet og samarbeid avgjørende for at forholdet til leietakerne skal fungere. Christine forteller at IMAS Xperio-portalen letter tilgang til data for alle butikkeiere og leietakere, noe som betyr at hver leietaker kan få tilgang til sine egne data via Xperio-plattformen.
– Vi er veldig fornøyde med at IMAS har gitt hver enkelt butikk eksklusiv tilgang til den brukervennlige Xperio-plattformen.
Kraften til KPI-integrasjon i et kjøpesenter
I tillegg til innsamling av besøkdata, har Seemaxx tatt analysen sin til neste nivå. Leietakere bidrar nå aktivt ved å dele sine daglige nøkkeltall i Xperio. Disse nøkkeltallene inkluderer viktige målinger som omsetning, antall transaksjoner og solgte varer.
– Informasjonen brukes til omfattende analyser, som generelle ytelses- og produktivitetsmål, sier Christine.
Xperio: Effektivisering av prosesser og effektivitet hos Seemaxx
En viktig funksjon ved Xperio-portalen er muligheten til å strømlinjeforme og automatisere komplekse dataprosesser. Før Seemaxx integrerte IMAS-løsninger la Seemaxx inn leietakeres KPIer manuelt i Excel.
– Med implementeringen av Xperio har denne prosessen blitt drastisk optimalisert, og sparer oss for 3-4 timer med manuell dataregistrering hver uke og reduserer administrative byrder.
Forbedret forhold til leietakere
Seemaxx sin reise med IMAS har ikke bare effektivisert senterets drift, men har også hatt en positiv innvirkning på forholdet til leietakerne.
– Våre leietakere setter pris på plattformens enkelhet og effektivitet, som har redusert den administrative byrden også for dem.
"Vi er veldig fornøyd med IMAS-støtten"
Christine fremhever IMAS sin kundeservice og støtten som tilbys.
Samarbeidet med IMAS har vært preget av tilpasningsevne og et sterkt ønske om å tilpasse seg Seemaxx sine spesifikke krav.
- Vi er veldig fornøyd med IMAS-støtten - Mr. Chaghouani og teamet hans er veldig enkle å jobbe med og har tilpasset seg våre krav så langt som mulig. Kritikk mottas med et åpent sinn og vi prøver alltid å finne praktiske løsninger på problemene våre, sier fru Glasow.
Oppsummert
Oppsummert har Seemaxx sin reise med IMAS Group forbedret kjøpesenterets kommunikasjon med leietakere og senterets operasjonelle effektivitet. Integrasjonen av besøkstellere, transparent datatilgang, KPI-inndata og den brukervennlige Xperio-plattformen har sammen skapt et harmonisk og datadrevet shoppingmiljø.
Om IMAS Group
IMAS Group er en leverandør av innovative besøks- og flytdata som gir byer, bedrifter og organisasjoner mulighet til å optimalisere driften, forbedre besøksopplevelsene og drive vekst. Ved å bruke den nyeste teknologien og ekspertisen innen dataanalyse, gjør IMAS Group det mulig for kunder å ta informerte beslutninger basert på besøksdata. IMAS Group har en global tilstedeværelse med kontorer i Europa, India og Sørøst-Asia.
Om Seemaxx Outlet Center Radolfzell
Seemaxx Outlet Center Radolfzell, som ligger nær Bodensjøen, i Tyskland, tilbyr et variert utvalg av mer enn 40 høykvalitets motemerker.
Om Kintyre
Seemaxx administreres av det tyske eiendomsselskapet Kintyre. Kintyre ble etablert i 2009, med hovedkontor i Frankfurt am Main, og gir lokale og internasjonale investorer tilgang til en fullt integrert eiendomsplattform med full service for det tyske markedet.
Comments