Blogg: 3 tips til forhandlere for å kontrollere salget

Her introduserer vi deg for hvordan du kan ta kontroll over butikkens salg ved hjelp av statistikk og litt grei tenkning.


1:Kjenner du salgsandelen din?

Ingen kan selge til alle som går forbi butikken. Salg er avhengig av en rekke faktorer, inkludert de tre P-ene til markedsføringslitteraturen: pris, plassering og promosjon. Det sies ofte at en butikk selger til 10-20% av alle kunder som kommer inn i butikken.

Det spiller mindre rolle om butikkens nåværende salgsandel anses som god eller dårlig, det viktige er å finne ut. Hensikten med å jobbe med besøkstelling er å hjelpe deg med å forstå det nåværende forholdet og forbedre det.

2: Finn ut når du har besøk

Det er perioder i løpet av en dag eller en uke når salgsandelen er høy, og det er perioder når den er lav. Du trenger ikke å selge til samme prosentandel av kunder hver time, hver dag.


Det handler om å forstå når og under hvilke omstendigheter butikken din fungerer best, dette vil hjelpe deg med å maksimere innsatsen din for å konvertere flere besøkende til kjøpende kunder.


3: Bruk tallene i praksis

Når du er klar over din kundebase og din salgsandel. Hva gjør du med det, hvordan kan du øke salgsinnsatsen? Det er nå den praktiske gjennomføringen starter.


Les mer om hva som skjer med de nye komponentene og les veiledningen konverterere til kunder.