Basic & More samler inn besøks- og salgsdata ved hjelp av IMAS

Den danske butikkjeden Basic & More vil bruke besøks- og salgsdata fra IMAS Group for å optimalisere salget. Butikkens konverteringsrate er et av nøkkeltallene som skal brukes.

Innen året er omme vil det populære danske selskapet ha seks butikker som tilbyr et bredt utvalg av hjemme- og kroppsrelaterte produkter som er overprodusert eller kan være feilemballert.


Basic & More har valgt IMAS Groups fleksible lønnsløsning, som kommer uten bindingstid og null skjulte etableringsgebyrer. Et bredt spekter av produktivitetsanalyser kan kjøres i IMAS besøksanalyseverktøy Xperio.


En av dem er butikkkonverteringsraten, og den kan brukes som en nøkkelytelsesindikator (KPI) for å forbedre butikkdriften ved å redusere kostnader og øke salget.


Konverteringsfrekvensen er prosentandelen av butikkbesøkende som foretar et kjøp og blir kunder. Du kan lese mer her om hvordan du beregner detaljhandels-KPIer og besøksanalyse.


Om Basic & More

Den populære danske butikkjedens forretningsmodell er å selge produkter som er overprodusert, utgått på dato eller feilemballert. Målet er å gjøre en forskjell og ta ansvar for overfloden av produserte varer rundt oss.