top of page
  • IMAS

Dine kunder, er de kvinner eller menn?


Den nye generasjonen Xovis AI (Artificial Intelligence) sensorer tar butikkanalyse til neste nivå og åpner for muligheter til å gjøre "mye mer enn bare kundetelling." For eksempel, utestenging av ansatte, kjønnstatistikk eller gruppetelling. Denne funksjonen vil bli presentert som en verdens nyhet på årets EuroCIS i Düsseldorf i Hall 10 på stand B 26 hvor IMAS også vil være representert sammen med Xovis. Xovis' nye AI sensor gir deg informasjon hvorvidt det er mannlige og kvinnelige kunder som beveger seg i butikken eller området. Når du vet hvilket kjønn som er tilstede kan du for eksempel kjøre reklamemeldinger rettet mot rett kundegruppe. Mål deretter innvirkningen på antall besøkende menn og kvinner.

Mulighetene er mange. Du kan f.eks. kontrollere effekten etter at du har ominnredet butikken eller området, se forskjellen i salget ved produkt justeringer, eller opplæring av personalet - alt fra en dedikert sensor som registrerer data. Du kan deretter enkelt mate dataene inn i Xperio portalen eller direkte til spesialutdannet personale som er spesielt der for å betjene kvinner eller menn spesifikt. Ta kontakt med oss for mer informasjon.


Vær oppmerksom på at både Xovis og IMAS respekterer og omfavner mangfold. Vi forstår og støtter forskjellen mellom sosiale kjønn og biologiske kjønn. Av tekniske grunner kan algoritmen i sensoren som "ser" kjønn bare gjenspeile enkle, synlige, visuelle tips for å avgjøre om en person er kvinne eller mann. Med vårt system ønsker vi på ingen måte være respektløst for hvordan en person identifiserer seg eller være av et eller annet kjønn. Tellingen er kun ment som et statistisk mål over en større mengde mennesker. Takk for din forståelse.

bottom of page