Image by Ryoji Iwata

Hvorfor besøksTELLING?

Samle informasjon, analysere og forbedre

Mer kunnskap skaper økt forståelse for de besøkende. Ved hjelp av kundetelling, analyseverktøy og en åpen tilnærming tester du teoriene dine ved å måle og prøve å forstå årsaken til endringer i besøksstatistikken. Dette er akkurat det besøkstelling handler om.

Image by Jacek Dylag
Image by Markus Spiske

En vitenskapelig tilnærming

Enten du forsker på den nyeste nanoteknologien eller driver et varehus, er nøkkelen til utvikling en åpen og vitenskapelig tilnærming. Fordi det er uunngåelig å være helt upartisk, bruker vitenskapen målinger for å prøve å forstå verden rundt den.

 

Statistisk samlet informasjon tar ikke hensyn til følelser eller meninger. Det er derfor butikker og offentlige aktører samler inn og analyserer informasjon om besøkende.

Hvordan går du fram og hvordan gjør du det konkret?

Før du investerer i noe, begynn med å svare på spørsmålene hvorfor skal du faktisk måle antall besøkende eller finne ut hvor de besøkende er? Hvem vil ha nytte av denne informasjonen, og hvem vil være ansvarlig for å følge opp rapportene i analyseverktøyet? Hvis du har bestemt deg for at det er lurt å begynne å måle, er det bare å komme i gang og begynne å teste deg selv. Det er ikke vanskeligere enn det.

Image by Emily Morter
Image by Priscilla Du Preez

Bedre opplevelse for besøkende og økt fortjenestemargin

De som ønsker å starte kan for eksempel starte med å måle hvor mange besøkende virksomheten eller stedet har, du kan også velge å fordype deg med en gang eller om det er nok å måle en ting. Alt avhenger av virksomhetens behov. I systemene våre kan du enkelt se hvor mange som er menn og kvinner, samt hvor mange som er barn og voksne.

 

Hvis du vil måle hvor mange som går forbi butikken eller lokalet, setter du opp en ekstra sensor som teller antall forbipasserende utenfor inngangen. Da får vi tilgang til ett nøkkeltall som kalles tilfangsrate (eller capture rate). Når vi finner ut hvor mange av våre besøkende som kjøper noe eller utfører en ønsket handling, kalles det konverteringsrate (hit rate).  Noen vil kanskje vite hvor lenge besøkende oppholder seg innenfor et bestemt område, det kalles oppholdstid. Dette er bare noen få eksempler på målinger som kan danne grunnlag for beslutninger som kan øke besøksopplevelsen og fortjenestemarginen.

Skaff deg besøksteller uten bindingstid

Vi har gjort det enkelt for deg og inkludert alt du trenger for å telle besøkende og kunder. Personlig service, support og vedlikehold er inkludert i en fast månedlig kostnad. Fra 385.- kr i måneden.
Ingen bindingstid. 

Image by Leone Venter

385KR/

MÅNED

XPERIO

Åpen

API

Xperio - IMAS webbportal

For å ta del i informasjonen som besøkstellerne samler inn, må du bruke en eller annen form for analyseverktøy. Vårt eget analyseverktøy heter Xperio og er en nettportal der informasjon fra besøkstellerne eller andre data som du vil bruke blir analysert og presentert på en tydelig måte. Du får tilgang til nettportalen via en nettleser på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen.  

 

PLANLEGG, GJENNOMFØR OG FØLG OPP

Med Xperio investerer du i et verktøy du kan bruke når som helst eller hvor som helst til å analysere, for eksempel bevegelsesmønsteret eller forbruksatferden til dine besøkende - slik at du kan planlegge, implementere og følge opp passende aktiviteter som aldri før.

NOEN AV VÅRE KUNDER

Vi er heldige å få samarbeide med flere av de beste i bransjen. Her er noen eksempler.

KONTAKT OSS IDAG

Det høres bra ut. Jeg vil komme i kontakt. ​

Internasjonal tilstedeværelse

Med over 30 000 installasjoner og flere hundre kunder spredt over hele Europa og Sørøst-Asia, har vi etablert sterke relasjoner med våre kunder og leverandører. Hovedkontoret for vår nordiske virksomhet er i Sverige, hovedkontoret for Europa i Tyskland og for Sør-Sørøst-Asia i Thailand.

30 000+

INSTALLATIONER