besøksteller-butikk
TELL, forstå og effektiviser butikken
Hvis du vil utvikle butikken din og gjøre den mer effektiv, må du kunne måle og følge opp arbeidet du gjør. På denne siden fremhever vi eksempler på verdifull informasjon som brukes når du investerer i besøksteller i butikker, inkludert nøkkeltall som tilfangsrate og konverteringsrate.
Enten du vil begynne å måle i dag eller allerede har gjort det i mange år, har vi løsninger og tjenester som passer dine behov. Ved hjelp av informasjonen fra sensorer skaper du bedre forutsetninger for å kunne ta beslutninger som fører til en bedre besøksopplevelse og økt salg.

TELLE antall besøkende i butikken
Det første trinnet for å kontrollere og forbedre salget i butikken din er å vite hvor mange kunder som kommer inn gjennom dørene. Hvis du ikke har en normal situasjon å starte fra, er det umulig å si hvilke endringer som faktisk gir resultater.
Selvfølgelig kan du bruke erfaringene dine og spørre personalet, men å stole utelukkende på denne typen informasjon gir ikke et tilstrekkelig rettferdig resultat for de som virkelig vil løfte steinene og utvikle sin virksomhet. Å lykkes i detaljhandel krever en vitenskapelig tilnærming.
Vil du snakke mer med oss? Bestill en demo eller still et spørsmål
Capture rate - et verdifullt verktøy
Start med å måle hvor mange besøkende butikken har. Jo flere dager du måler, jo tydeligere blir besøksmønsteret. Kanskje du allerede har begynt å telle hvor mange menn og kvinner som går gjennom dørene, eller se på hvor mange som er barn og voksne.
Tilfangsrate = (Antall besøkende) / (Antall forbipasserende)
Hvis du seriøst vil forstå butikken din, må du også måle antall personer som passerer utenfor butikken, så får du tilgang til butikkens tilfangsrate. Med dette nøkkeltallet kan butikken enkelt se hvordan endringer påvirker antall besøkende, det kan være deres egne endringer som skilting, markedsføring, vareplassering eller endringer som gjøres utenfor butikken og som påvirker antall forbipasserende.
Konverterings-rate - andel kjøpende av besøkende
I tillegg til å måle hvor mange som gikk inn i butikken eller gikk forbi, kan det være interessant å finne ut hvor mange besøkende som faktisk kjøpte noe i butikken. Dette kalles konverteringsraten, med dette nøkkeltallet vet du hvor stor prosentandel av butikkens besøkende som faktisk kjøper noe. Å jobbe med konverteringsraten har vist seg å være en veldig effektiv metode for å øke produktiviteten. Gjennom årene har vi sett betydelige inntektsgevinster for butikker som jobber med dette.
Med personalplanleggeren vår kan du for eksempel planlegge personalet basert på data om antall besøkende og planlagt salg i løpet av dagen (mål), og følge opp planlagt opp mot faktisk salg.
Se hvordan besøkende beveger seg i butikken
Hvis du samtidig ser på hvordan den besøkende beveger seg (kundeflyt), har du plutselig et enormt potensiale for å øke kvaliteten på besøket og øke salget rundt i butikken.
Å se hvor i butikken besøk finner sted og hvor det er tomt (kalde / varme soner) er uvurderlig informasjon for de som jobber med å maksimere gulvplassen.
Den smarte måten å drive personal-planlegging for butikk
Den nye og smarte måten å drive butikk på er her. Takket være vår nye personalplanlegger har det blitt enda enklere å planlegge når de ansatte skal være til stede for å maksimere salget. Systemet planlegger personalet ut fra butikkens kundestrøm og ønsket salg.

Høy pålitelighet og GDPR
Teknologien og tjenestene vi bruker har høy pålitelighet og har blitt grundig testet i mange år. Selvfølgelig er personvern sikret og oppfyller alle kravene i GDPR-lovgivningen. WiFi-teknologien vår er unik og den eneste på markedet som Datatilsynet har godkjent.
NOEN AV VÅRE KUNDER
Vi er heldige å få samarbeide med flere av de beste i bransjen. Her er noen eksempler.